Polska Agencja Prasowa wystartuje z projektem dot. weryfikacji treści o COVID-19[KOMENTARZ]

Polska Agencja Prasowa wspólnie z Gov-Tech Polska przeszkolą osoby zaangażowane społecznie w celu walki z fake-newsami dotyczącymi koronawirusa.

– Przy współczesnych zagrożeniach związanych z dostępem do sieci, wszyscy musimy się mieć na baczności. W mojej opinii nie można uważać, że jest się doświadczonym, czy też w pełni uposażonym w korzystaniu z kont profilowanych oraz ogółem z sieci. Internet stanowi oprócz pomocnego narzędzia, realne zagrożenie. Powinniśmy zwiększać świadomość o big data i algorytmach w sieci. Tak samo o wszelkich fake-newsach, ta branża niestety ciągle się rozwija i przybiera coraz to nową postać.

– Nie usypiajmy naszej czujności, weryfikujmy wszelkie informacje kontaktując się np. bezpośrednio z instytucjami dla nas ważnymi m.in. takimi jak banki. Uczestniczmy tylko w zweryfikowanych zbiórkach dla służby zdrowia. Skupiajmy się na informacjach nt. koronawirusa jakie podawane są na stronach rządowych gov.pl.

Kandydatem do akcji PAP może być każdy Internauta, który czuje się społecznikiem i ma wpływ na opinię publiczną. Taka osoba przejdzie specjalne szkolenie.

Osoby mające wątpliwości, co do prawdziwości informacji zaczerpniętych z sieci dotyczących COVID-19 będą mogły zweryfikować je u specjalnie przeszkolonych konsultantów PAP i Gov-Tech Polska.

By Marek Jedynak

Moją pasją i specjalizacją jest dziennikarstwo. Na co dzień tworzę wielotematyczne treści. Ściśle interesuje mnie szeroko pojęta piłka nożna, wykonuję też fotografie sportowe.